Presentatie Marc van Eck
Datum: 24-11-2015
Locatie: Dorint Hotel, Sloterweg 299 Badhoevedorp
Tijdstip: Zaal open 20.00, aanvang 20.30 aansluitend netwerkborrel
Samen met de Lionsclub Badhoevedorp hebben we een interessante en boeiende lezing van Marc van Eck.
Marc van Eck is internationaal een veelgevraagd topspreker die snel tot de kern komt en je raakt. Marc heeft de gave om groepen tot 1000 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met een lezing over leiderschap, positionering, internal branding en strategie. Hij gebruikt hierbij humor en beeldende voorbeelden die iedereen aanspreken en beklijven.
Inspirator Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherpzinnig en authentiek. In zijn lezingen en workshops gebeurt echt wat. Na een lezing van Marc hebben mensen een mening. Hij geeft energie om aan de slag te gaan en samen of individueel te bouwen aan een sterk merk. Inhoudelijk is hij bijzonder sterk. Geen boekenwijsheid, maar eigen-wijsheid. Zijn persoonlijke merkwaarden zijn: oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs.
Bedrijven zijn bewezen succesvoller als ze werken vanuit dát wat ze uniek maakt: hun identiteit en overtuiging, ofwel hun merk. Door het merk als kompas te gebruiken werk je niet alleen aan een sterk merk, maar ook aan een sterke en leuke organisatie!
Internal branding is het gebruiken van het merk om de interne organisaties te sturen op het vervullen van de belofte die aan klanten wordt gedaan. De interne organisatie – met het merk als kompas – wordt marktgericht gemaakt met het doel de externe marktpositie te versterken. De merkwaarden worden richtinggevend voor strategie, operatie, communicatie en cultuur. Deze aanpak wordt ook wel aangeduid als selling the brand inside.